Unitat de Tractament del Dolor de Clínica Girona: Alleugereixi el seu dolor, recuperi la seva vida
Contacte
- Primera Planta / Mòdul B
- 972 224 099
- Disponible les 24 hores
El dolor crònic és una realitat que afecta milions de persones arreu del món, amb un gran impacte en la seva qualitat de vida i capacitat funcional. A Clínica Girona aquest repte es tracta amb un enfocament integral i personalitzat des de la nostra Unitat de Tractament del Dolor.
El principal objectiu de la nostra Unitat és alleujar el seu dolor, millorar la seva qualitat de vida i recuperar, sempre que sigui possible, la seva funcionalitat. Per aconseguir-ho, establim una relació basada en la confiança, la informació i la comunicació. Vostè tindrà un paper actiu en el seu procés terapèutic, ja que el coneixement de la seva patologia i de les opcions de tractament li permetrà participar en la presa de decisions d’una manera informada.
Mitjançant una avaluació diagnòstica exhaustiva (clínica, radiològica i funcional), identifiquem el tipus, la localització i les característiques del dolor. Això ens permet desenvolupar un pla terapèutic multidisciplinari, adaptat a les necessitats de cada pacient i fonamentat en l’evidència científica més actual.
Tractaments especialitzats per a cada cas:
A la Unitat de Tractament del Dolor oferim una àmplia gamma de tractaments per abordar diferents tipus de dolor, combinant teràpies farmacològiques i tècniques mínimament invasives:
Tractaments
- Teràpies farmacològiques amb una àmplia gamma de fàrmacs que es combinen amb tractaments mínimament invasius per millorar l’eficàcia, reduir l’ús d’opioides i minimitzar els efectes adversos, ajustant-se a les necessitats del pacient.
- Injeccions epidurals d’esteroides per al tractament de la simptomatologia relacionada amb l’hèrnia discal, tant d’origen cervical com toràcica o lumbar.
- Bloquejos nerviosos amb anestèsics locals, guiats per ecografia i neuroestimulació, tant amb finalitat diagnòstica com terapèutica.
- Bloquejos articulars per al tractament del dolor en articulacions com la columna, l’articulació sacroilíaca, el genoll, el maluc i l’espatlla.
- Bloquejos musculars i de punts Trigger, indicats per a contractures resistents a fisioteràpia o de llarga evolució.
- Tractament per radiofreqüència, que actua sobre estructures anatòmiques implicades en el dolor, produint lesions localitzades o alterant el comportament biològic de les cèl·lules tractades. Inclou termocoagulació de la branca medial del ram dorsal per al dolor vertebral, tractament del gangli de l’arrel dorsal per a radiculopaties, simpatectomia per al dolor regional complex i radiofreqüència de nervis perifèrics en patologies com la cefalea per neuràlgia d’Arnold, l’espatlla congelada i el dolor toràcic intercostal.
- Tractament amb toxina botulínica, especialment indicat per al tractament del dolor miofascial.
- Adhesiòlisi i radiofreqüència a través de catèter epidural per al tractament de patologies complexes.
- Bloquejos simpàtics regionals que poden ser temporals o permanents segons el tipus de dolor, com per exemple el bloqueig del gangli estrellat, simpàtic lumbar i del plec branquial.
- Teràpies moleculars i biològiques, incloent-hi tractaments amb plasma ric en plaquetes i citoquines autòlogues.
- Tractament del dolor neuropàtic amb infusions de lidocaïna, pegats de capsaïcina (Qutenza) i radiofreqüència polsada.
Un equip al seu servei
La nostra Unitat està formada per un equip d’especialistes en Anestesiologia, Reanimació i Tractament del Dolor i personal d’Infermeria especialitzat en el Tractament del Dolor. El treball en equip i la visió integral del pacient són claus per oferir una atenció de qualitat.
Facultatius:
- Dr. Javier González de la Rosa.
- Dra. Ana Teresa Imbiscuso Esqueda.
- Dra. Noelia Ríos Márquez.
DUE:
- Elisenda Creus Teruel.
- Rut Muñoz Novoa.