Clínica Girona duu a terme la primera extracció de vesícula pel melic que es fa a les comarques gironines

Una dona de 65 anys ha estat la primera pacient a la que se li ha practicat una colecistectomia (extracció de la vesícula biliar) pel melic, amb una innovadora tècnica mínimament invasiva anomenada “procediment SILS”: un únic “port” d’accés permet l’aplicació de múltiples instruments laparoscòpics. Es tracta de la primera intervenció d’aquestes característiques que es duu a terme a les comarques gironines.

Un equip de cirurgians de Clínica Girona, encapçalat pels doctors Xavier Planellas i Francesc Tuca, va extirpar la vesícula biliar el dia 13 d’abril a una pacient de 65 anys, i li ho van fer pel melic, amb una única petita incisió, aplicant una innovadora tècnica anomenada “procediment SILS” (abordatge per un únic port umbilical).

La intervenció consisteix bàsicament en introduir, a partir d’una petita incisió, un anell cilíndric flexible en el melic, a través del qual es pot fer anar l’instrumental laparoscòpic per extirpar, amb tota precisió, l’òrgan danyat. En aquest cas es tractava de la vesícula biliar i va ser extreta sense cap complicació en una operació quirúrgica que va durar aproximadament uns 45 minuts. La pacient va ser donada d’alta l’endemà de la intervenció i fa vida normal.

Els avantatges d’aquest tipus d’intervencions laparoscòpiques l’alta precisió són que, en fer-se pel melic, la cicatrització de la petita incisió és molt més ràpida i els temps d’hospitalització i les molèsties per la persona intervinguda es minimitzen substancialment, així com els riscos d’infeccions o complicacions postoperatòries.

Nota informativa en PDF

Més info: Més informació sobre el procediment