EL PUNT AVUI: Un estudi preveu que Clínica Girona i els nous Leroy Merlin i Esclat incrementaran la mobilitat fins a 50.000 vehicles al dia

La nova zona de serveis al sud de Girona dispararà el trànsit. L’Ajuntament vol que els conductors que no vagin a la ciutat utilitzin l’AP-7

Foto: La reurbanització del sector de Can Turon ha suposat la construcció de voreres i semàfors, una reivindicació històrica dels veïns MANEL LLADÓ.

Els nous serveis sanitaris i comercials que properament obriran les portes a la carretera Barcelona i al sector industrial de Can Turon dispararan la mobilitat de vehicles a la zona. Quan s’inaugurin la Clínica Girona, els comerços i el Leroy Merlin i l’Esclat al sector de l’Avellaneda, hi haurà un pic de mobilitat diària de més de 50.000 vehicles. Ho diu un estudi de l’Ajuntament de Girona que preveu que, malgrat que es dispari el trànsit, les actuals infraestructures el podran suportar, encara que s’estigui al límit. És per això que el consistori demana que els conductors que no vagin a la ciutat utilitzin l’autopista com a variant de Girona i així no carreguin més les vies urbanes.

Segons el text avaluatiu a què ha tingut accés TV Girona, en el cas de Clínica Girona es preveu que el sector arribi a generar 41.000 viatges al dia. Això suposarà que, en aquest punt del mapa de Girona, hi arribin a passar 4.300 vehicles cada hora, quan la carretera Barcelona podria engolir fins a 5.000 vehicles cada hora. Segons avança el regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, el govern municipal ja té en compte aquest augment del trànsit i és per això que preveu que l’accés al nou centre sanitari es faci per Reggio Emilia. De fet, fa poques setmanes, el consistori va aprovar per junta de govern local el projecte de reforma de la cruïlla entre els carrers de Reggio Emilia i del Riu Cardener. L’objectiu d’aquesta actuació és eliminar la rotonda existent en aquest encreuament i crear un espai de circulació regulat per semàfors per millorar tant el trànsit com la seguretat dels vehicles, les bicicletes i els vianants. “L’accés a la Clínica Girona es farà per una desviació al carrer Reggio Emilia a través d’una cruïlla semaforitzada”, assegura Alcalà en declaracions a TV Girona. “El que volem amb aquesta actuació és millorar la seguretat a la zona i evitar així els girs a l’esquerra”, sosté el regidor de Mobilitat i Via Pública.

Per la seva banda, la nova zona comercial de l’Avellaneda aportarà pràcticament 13.700 vehicles al dia, segons el pla de mobilitat. Per això, el govern ha demanat un carril d’accés directe a la zona, que han de fer les mateixes empreses. “És un punt que està ben connectat per accessos. L’estudi de mobilitat ja els ho va presentar com una obligació; no podran obrir fins que hi hagi els accessos.” Alcalà avança que tot plegat anirà coordinat amb un semàfor que actuarà de manera intel·ligent en funció dels vehicles que hi passin. Cal tenir en compte que aquest sector també ha incorporat voreres i semàfors. Una reivindicació històrica dels veïns, que veuen perillós fer el trajecte a peu per aquí.

 

LES XIFRES

41.000 vehicles al dia generarà l’obertura de la nova Clínica Girona a l’entorn de la carretera Barcelona.
3.700 vehicles al dia transitaran pel sector industrial de Can Turon quan obrin els nous comerços.
5.000 vehicles cada hora pot suportar la carretera Barcelona en hora punta. Amb el nou centre sanitari, n’hi circularan 4.300.

L’Esclat, el 2018; el Leroy Merlin, el 2019, i la clínica, el 2020

La zona de Can Turon viurà un nou impuls, anys després del tancament del PC City, amb l’obertura del Leroy Merlin i de l’hipermercat Esclat, que s’estan construint des del gener i que estan situats gairebé al costat l’un de l’altre. L’Esclat es preveu que obri a finals d’aquest 2018, i la botiga de bricolatge, el segon trimestre del 2019, gairebé un any més tard del que s’havia anunciat inicialment.

Serà el quart hipermercat gran Esclat de la demarcació –el primer que no és a la costa– i tindrà uns 4.200 metres quadrats de botiga (i 1.500 de magatzem). El Leroy Merlin tindrà uns 10.000 metres quadrats de superfície i posarà a disposició dels clients gironins una àmplia gamma de productes de bricolatge, construcció, decoració i jardineria: 41.000 referències a la botiga i 150.000 més sota comanda. Les obres d’urbanització de la nova zona comercial al sector de Can Turon de Girona, iniciades el gener passat, ja han entrat en la fase final.

Per la seva banda, la nova Clínica Girona, que se situarà al peu de la carretera Barcelona, serà un gran edifici de 36.000 metres quadrats. Es calcula que les obres podrien durar 26 mesos, de manera que, si no hi ha imprevistos, a finals del 2020 es podria fer el trasllat de l’actual Clínica Girona.

http://www.elpuntavui.cat/territori/article/6-urbanisme/1425231-la-nova-zona-de-serveis-al-sud-de-girona-disparara-el-transit.html

La notícia en pdf