EL PUNT: Intervenció pionera de la Clínica Girona en extirpar la vesícula d’una pacient a través del melic

23/04/10 02:00 – GIRONA – NÚRIA ASTORCH
Una dona de 65 anys ha estat la primera pacient a qui se li ha practicat l’extracció de la vesícula biliar pel melic, utilitzant una innovadora tècnica mínimament invasiva. La pacient va ser intervinguda el dia 13 per un equip de cirurgians encapçalats pels doctors Xavier Planellas i Francesc Tuca, l’endemà de l’operació va ser donada d’alta i en aquests moments fa una vida normal. És la primera intervenció d’aquestes característiques que es duu a terme a les comarques gironines.
La tècnica mínimament invasiva que s’ha utilitzat en aquest cas s’anomena procediment SILS i consisteix a fer servir un únic port d’accés que permet l’aplicació de múltiples instruments laparoscòpics. L’equip de cirurgians que van extirpar la vesícula biliar a la dona de 65 anys van fer-ho a través del melic, amb una petita incisió. La intervenció consisteix bàsicament a introduir, a partir d’aquesta petita incisió, un anell cilíndric flexible al melic, a través del qual es pot fer sevir l’instrumental laparoscòpic per extirpar, amb tota precisió, l’òrgan danyat. En aquest cas, es tractava de la vesícula biliar i es va extreure sense cap complicació en una operació quirúrgica que va durar aproximadament uns 45 minuts.
Els avantatges d’aquests tipus d’intervencions laparoscòpiques d’alta precisió són que, en fer-se pel melic, la cicatrització de la petita incisió és molt més ràpida i els temps d’hospitalització i les molèsties per a la persona que ha estat intervinguda es minimitzen substancialment. Els riscos d’infeccions i les complicacions postoperatòries també es redueixen substancialment.
La pacient, de 65 anys d’edat, va ser intervinguda el dia 13 d’abril per un equip de cirurgians encapçalat pels doctors Xavier Planellas i Francesc Tuca i l’endemà mateix ja va ser donada d’alta. Actualment, la pacient fa una vida normal. La Clínica Girona assegura que aquesta intervenció ha estat un èxit i destaca que és la primera de la demarcació.

Nota informativa en PDF

Més info: Llegir la notícia al diari El Punt