La infermera Maria do Carmo Ferreira guanya un premi literari sobre “Donar paraules al dolor”

Els 20 relats guanyadors s’han publicat en un llibre amb fins benèfics

A la fotografia la infermera de Clínica Girona Maria do Carmo Ferreira dos Santos i la Portada del llibre.

La infermera de Clínica Girona Maria do Carmo Ferreira dos Santos ha estat l’autora d’un dels 20 relats guanyadors del concurs de relats breus “Doneu paraules al dolor”, convocat per Plataforma Editorial, la Fundació Grünenthal i la Societat Espanyola del Dolor (SED), i que seran recollits en un llibre amb el mateix títol del certamen, i que s’ha posat a la venda a partir del 6 de novembre.

El relat de la infermera Maria do Carmo es basa en vivències a la Clínica així com en les experiències recollides durant aquests anys fent la tesi i convivint amb persones amb càncer i dolor crònic.

La Plataforma Editorial, la Fundació Grünenthal i la SED han presentat el llibre de relats breus Doneu paraula al dolor, una obra que inclou els 20 relats escrits per professionals sanitaris que han resultat guanyadors de la primera edició del certamen.

Donar paraules al dolor

L’acollida d’aquesta iniciativa ha estat molt positiva entre els professionals sanitaris. Els manuscrits seleccionats pel jurat i que conformen aquesta primera antologia són:

• Abolengo; Noela García Fernández
  • Don Florencio; J. Lorenzo Martínez Fuertes
  • El amor de la familia contra el dolor; Jordi Moya Riera
  • El ladrón de sueños; María Jesús Goberna Iglesias
  • El número 15; Isabel Coma Canella
  • El pequeño guerrero; Enrique Palomo Atance
  • Kilómetros de gloria; José Luis Monroy Antón
  • La bella Sofía; Clara Martín Muñoz
  • La maestría del cóctel de dolores; Maria do Carmo Ferreira dos Santos
  • Luces y sombras del dolor; Maite Pingarrón Montes
  • Más que analgésicos; Angela Gregoraci
  • Me tenéis harta; Sofía Bauer Izquierdo
  • Pasar al otro lado; Lorena Castro Domínguez
  • Te lo contaré algún día; Juan José Lozano Sánchez
  • Tus ojos inmensos… como tu dolor; Belén Rodríguez Hermida y Mirta Elorza
  • Corazoncito; Francisco Pascual
  • La lucha contracorriente por sobrevivir sin dolor; Rufí
  • En la unidad del dolor; Mónica Ocón Llorens
  • El décimo de la lotería; José Julio Ferrando Pastor
  • Dolores; Amparo Oltra

L’obra, presentada en el marc dels actes de celebració del Dia Mundial contra el Dolor, es publica amb fins benèfics per donar suport al projecte Missatgers sense Dolor, impulsat per Missatgers de la Pau i Fundació Grünenthal. Estarà a la venda a partir del 6 de novembre a llibreries físiques, digitals i al web de Plataforma Editorial.

El certamen va néixer amb el desig de donar veu al dolor crònic a través dels professionals sanitaris que ho viuen de la mà dels seus pacients, i que en la majoria d’ocasions resulta una de les fonts vivencials més humanitzadores que pogués imaginar-se. Aquest premi vol afavorir aquesta conscienciació a través del testimoni real dels metges, donant-los l’oportunitat de plasmar en un breu relat el que els ha ensenyat el dolor dels seus pacients.

El dolor crònic afecta més de sis milions d’adults a tot l’estat, molts dels quals es resignen a conviure amb ell, i el consideren una part inherent a la seva malaltia. Per tant, la conscienciació, informació i sensibilització sobre la realitat del dolor és clau per millorar la qualitat de vida d’aquestes persones. Aquesta iniciativa ha comptat també amb la col·laboració de la Societat Espanyola de Rehabilitació i Medicina Física (SERMEF).

Plataforma Editorial és una editorial fundada el 2007. El seu catàleg compta amb més de 600 títols, relacionats amb l’educació, l’empresa i els seus valors, el pensament positiu, l’esport, la salut, la ciència i la innovació. Des dels seus inicis, l’empresa destina a diverses ONG el 0,7% de totes les seves vendes, i des de 2013 planta un arbre per cada títol publicat.

La Fundació Grünenthal va néixer l’any 2000 amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels pacients amb dolor. Sota aquesta premissa, les seves activitats se sustenten en el desenvolupament d’iniciatives relacionades amb la investigació, la formació i la divulgació científica i social, per mitigar les repercussions del sofriment i de la deterioració en la qualitat de vida dels pacients que pateixen dolor.

La Societat Espanyola del Dolor (SED) és una associació professional, multidisciplinar i sense ànim de lucre, fundada el juny de 1990 amb la intenció de promoure treballs científics sobre els mecanismes i el tractament del dolor, sensibilitzar la societat sobre aquesta problemàtica i fomentar la millora constant en la valoració i la teràpia dels pacients.

Web del premi de relats breus