Primer premi especial “Revisions sobre el Dolor Irruptiu Oncològic”, del Grup OncoSur per a la infermera de Clínica Girona Maria do Carmo Ferreira

La infermera de Clínica Girona Maria do Carmo Ferreira ha estat guardonada amb els premi especial en “Revisions sobre el dolor irruptiu oncològic 2017”, que convoca el grup sanitari OncoSur. El treball guardonat porta per títol “Dolor irruptiu, característiques, maneig i impacte en la qualitat de vida del pacient oncològic hospitalitzat”.

El comitè científic del premi, integrat per la Dra. Gema Fernández Rivero, del Servei d’Oncologia Radioteràpica de l’H. Universitari Central, d’Asturias; la Dra. Gema Marín Zafra
de la Unitat d’Oncologia Mèdica de l’Hospital General Universitari Morales Meseguer, de Múrcia; i el Dr. Vicente Villanueva Pérez, de la Unitat del Dolor del Consorci Hospital General Universitari, de València ha escollit el treball de la infemrera Maria do Carmo Ferreira amb la següent resenya: ” “Estudio Observacional de DIO con 130 pacientes con objetivos, metodología bien diseñada que pone de manifiesto la importancia y prevalencia del dolor en un medio hospitalario real”

En aquesta cinquena edició dels premis, un total de 150 treballs havien passat els primers criteris de valoració del Comitè científic editorial, dels quals 6 han estat premiats a nivell estatal.

El treball de recerca de la infermera Maria do Carmo Ferreira ha estat possible mercès a la recopilació de dades de 130 pacients de la mostra que forma part de la tesi doctoral de la infermera, revisada pel Dr. Walter Carbajal del ICO Girona.

El lliurament del premi va tenir lloc el passat dia 22 de novembre en un restaurant de Girona.