Sessions sobre “la rebuda del nadó” del CCE Montessori-Palau, a la Clínica Girona

Primera sessió: Dijous, 16 de març de 2017
Segona sessió: Dijous, 23 de març de 2017
Horari: de les 18.00 a les 20 hores
Lloc: Clínica Girona  (Carrer de Joan Maragall, 26)
A qui va dirigit: Famílies que estiguin esperant un nadó.

Inscripcions:
El preu de la inscripció és de 15 € per a les dues sessions. Nombre de places disponibles: 25

Sessions de preparació de les primeres setmanes de vida

Esteu a punt per a l’arribada del vostre nadó? Des del CCE Montessori-Palau us proposen el curs ‘La rebuda del nadó’ que arriba ja a la 8a edició i que tindrà lloc el 25 de gener i l’1 de febrer de 2017 a la Clínica Girona. Aquest programa té per objectiu recalcar la importància de les primeres setmanes de vida, un període de vital importància per al desenvolupament sa del nen.

A qui va dirigit: a famílies que estiguin esperant un nadó.
PROGRAMA:

Primera sessió. La importància de l’ambient preparat

1.1 Bases neurocientífiques i psicològiques
S’introduiran els quatre Plans de desenvolupament pels quals passa l’ésser humà, des del naixement fins a l’edat adulta, descrites per la Dra. Maria Montesssori i s’explicarà com és l’activitat neuronal en el nadó.

1.2 La importància de les primeres setmanes de vida: període simbiòtic
Es parlarà de les primeres setmanes de vida i els motius pels quals es tracta d’un període de vital importància per al desenvolupament sa del nen.

1.3 L’ambient preparat
El nen neix en un món d’adults i, en canvi, necessita unes condicions diferents, ja que les seves proporcions físiques són diferents a les de l’adult. Com ha de ser, doncs, l’ambient preparat? En aquest punt es farà una proposta de com ha de ser l’ambient físic per al nounat i de com canviar-lo en funció de les seves necessitats sense que això hagi de suposar grans despeses econòmiques.

1.4 El nen, el pare de l’home/conclusions
Parlarem del mestre interior i de la nostra capacitat d’observar, habilitat que podem desenvolupar per facilitar la comprensió de les necessitats del nostre fill o filla.

 

Segona sessió. El desenvolupament del moviment i el llenguatge

2.1 Bases neurocientífiques i psicològiques II
Els períodes sensitius són “finestres d’oportunitat”, on el nen es dirigeix amb gran passió cap a una cosa que hi ha a l’ambient i que l’ajuda a adquirir una habilitat o capacitat. Parlarem del que ens pot aportar conèixer i observar els períodes sensitius pels que passa el nen durant la primera infància.

2.2 La importància de les primeres setmanes de vida: El període Simbiòtic
Durant els primers temps i més enllà de la relació especial que s’estableix entre la mare i el nounat, el pare juga un paper important. En aquesta part, s’analitzarà quin és aquest paper i s’introduirà la visió del procés de la lactància segons la Dra. Silvana Quattrocchi Montanaro.

2.3 Desenvolupament motriu i llibertat de moviment
En aquest punt es respondran les qüestions clau sobre la motricitat infantil com ara quines són les etapes de desenvolupament motriu passarà el nen durant els primers mesos de vida, com afavorir el seu pas per les mateixes o per què és tant important  permetre al nen llibertat de moviment, entre d’altres.

2.4 Desenvolupament del llenguatge
El llenguatge és absorbit pel nadó de manera inconscient i aquesta construcció del llenguatge es produeix des de la vida prenatal. En aquest sentit, l’ambient lingüístic és important ja que determinarà les habilitats verbals del nen durant els primers anys de vida.

2.5 Esquema corporal i autoimatge/conclusions
En aquest últim punt es parlarà de com es construeix l’esquema corporal i perquè és important i les conseqüències en el desenvolupament físic i emocional de construir una autoimatge sana.

El curs serà impartit per:

  • Marta Ferrer: mestra d’Educació Infantil i psicopedagoga per la Universitat de Vic (UVic). Màster Universitari en Pedagogia Montessori 0-6 anys, per la Universitat de Vic (UVic) i Diploma AMI de Guia Montessori 0-6 anys per la UVic.
  • Anna Yebra: diplomada en Ciències Empresarials per la Universitat de Girona, mestra d’Educació Infantil per la Universitat de Vic. Diploma AMI de 3-6 anys per la Universitat de Vic. Cursant la formació de guia Montessori de 0-3 anys a la Universitat de Vic.

 

Inscripcions

Podeu fer la inscripció omplint el formulari que trobareu a continuació. Aquest formulari és individual, en cas de venir acompanyat haurà d’omplir un nou formulari.